Citiţi şi:
Boc: "40 de km din autostrada Transilvania, gata până de ziua naţională"Anticriza costă cât un kilometru de autostradă
Ultimul strat de asfalt pe tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania, pe porţiunea cuprinsă între Turda şi Gilău, se toarnă de săptămâna trecută. Până ieri, muncitorii companiilor Bechtel şi Enka au turnat stratul final de asfalt pe cinci din cei 42 de kilometri care au ca termen de finalizare sfârşitul anului. „Aceasta este capacitatea dacă avem asfalt pregătit, între doi şi doi kilometri şi jumătate pe zi”, spune directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu.
Lucrările sunt în grafic
Pentru a putea circula în continuare cu autocamioanele pe aliniamentul autostrăzii, se toarnă asfalt alternativ, pe câte un sens de circulaţie. Pe unele porţiuni se montează deja parapeţii de protecţie, lungimea acestora depăşind, potrivit oficialilor, 10 kilometri.
Bogdan Sgârcitu spune că lucrările sunt în grafic la nodul rutier de la Gilău, iar cel de la Turda va putea fi finalizat la timp, dacă autorităţile îşi respectă cea mai recentă promisiune, de a preda terenul decontaminat de substanţele provenite de la fostele uzine chimice Turda. „Dacă ni se predă terenul decontaminat până la 15 septembrie, vom putea finaliza şi nodul rutier de acolo“, susţine Bogdan Sgârcitu.
Asfaltul ar putea rezista între 10 şi 15 ani
Pe şantier lucrează şi specialişti din Turcia. Vasile este translatorul unuia dintre aceştia, angajat al companiei Enka. „Am învăţat turceşte la noi în ţară, dar nu m-am gândit niciodată că-mi va folosi la ceva. Pe şantier, cel mai rău este atunci când e caniculă“, spune Vasile. Şeful său, un maistru turc cu o vechime de 24 de ani în meserie, supraveghea ieri asfaltarea la kilometrul 32,5.
Maistrul spune că a făcut cu Enka 350 de kilomet