Consumatorii casnici ar putea ajuta la iesirea sectorului IT din cel mai dificil declin, iar optimismul este bazat in special pe companii care ar putea sa inceapa directionarea bugetelor catre investitii in tehnologie, scrie Wall Street Journal (WSJ).
Aceasta preconizare se bazeaza pe rezultatele afisate de unele companii IT care au depasit asteptarile analistior de pe Wall Street, desi se resimt inca efectele recesiunii. Anunturile companiilor subliniaza o imbunatatire a cererii pentru produse ca laptop-urile sau televizoarele plate, in special in Asia, unde guvernul chinez ofera subventii pentru cumpararea de electronice.
Ultimul semn evident vine din partea celui mai mare producator de chip-uri, Intel, ale carui venituri din trimestrul al treilea au crescut cu 6%. Anuntul Intel vine la o zi dupa ce Dell, al doilea mare producator de computere din lume dupa vanzari, a raportat vanzari mai scazute in al doilea trimestru fiscal fata de anul anterior, dar a anuntat imbunatatiri fata de trimestrul anterior.
Multe semne de intrebare sunt legate de sincronizarea cheltuielilor in tehnologie facute de companii, care in timpul crizei economice au optat pentru pastrarea vechilor computere si servere, cat mai mult posibil.
De asemenea, exista o multime de segmente la care consumatorii sunt inca prudenti. In trimestrul al doilea, comScore a anuntat ca in Statele Unite cheltuielile din retail-ul online au scazut in luna iunie cu 1% fata de anul anterior.
Totusi, analistii sustin ca recenta activitate este mult mai dramatica in China, care este a doua tara dupa Statele Unite ca vanzari de PC-uri si are o importanta proportie de cumparatori. In trimestrul al doilea, consumatorii au cumparat 11,7 milioane de computere, in crestere cu aproape 14% fata de anul anterior, fata de 16,4 milioane de PC-uri cat au fost vandute in Statele Unite in acelasi tri