În urma accidentului de la Scânteia, în care au murit 14 oameni, reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Iaşi au decis demararea unui control al tuturor operatorilor de transport public din judeţ. Sursa: Maria Craus „Am cerut de la Autoritatea Rutieră Română Iaşi baza de date cu toţii operatorii de transport din judeţ. Vom verifica fiecare firmă câte maşini are şi pe ce traseu şi dacă are şoferi angajaţi. Pentru a depista şoferii care muncesc la negru vom face controale pe teren împreună cu cei de la ARR Iaşi şi cu Poliţia Rutieră. Firmele vor primi de la noi amenzi între 1.500 – 2.000 de lei pentru fiecare şofer găsit pe maşină, deşi nu are încheiat contract de muncă şi amenzi între 1.500 – 3.000 de lei pentru fiecare şofer care nu respectă timpii de muncă şi de odihnă. Aşteptăm şi noile reglementări, am înţeles că se va proceda la majorarea amenzilor pentru transportatori”, a declarat Dermide Niţă, directorul adjunct al ITM Iaşi.
Rezultatele anchetei ITM, la Bucureşti
Primele rezultate ale verificărilor făcute de inspectorii de muncă în dosarul „Scânteia” au evidenţiat faptul că Petrişor Apostu, şoferul de 26 de ani aflat la volanul microbuzului implicat în accident, nu avea carte de muncă la firma SC. Valcris Trans, proprietara microbuzului, şi nici la firma SC Izvoraş, care deţinea licenţă de traseu pe ruta Iaşi – Scânteia.
Patronul celor două firme, Ionel Dumitriu, îl trimitea pe Apostu să facă curse pirat pe rutele indicate de el. În plus, s-a constatat că firma SC Valcris Trans nu avea niciun şofer angajat deşi făcea curse regulate pe ruta Paşcani – Iorcani unde deţinea licenţă de traseu, iar firma avea numai trei – patru angajaţi, din care unul era celălalt administrator, Constantin Scântei.
„Ancheta noastră privind firma SC Valcris Trans este finalizată, dosarul a fost trimis pentr