Valoarea pietei de electrocasnice din Romania s-a intors la nivelul atins in anul 2006 pe fondul actualului context economic si evolutia creditelor de consum, insa doar din perspectiva dimensiunii. Piata actuala are cu totul alt aspect, o alta structura a produselor si jucatori cu o maturitate diferita. Cu scaderi ale vanzarilor de 35%, industria de profil ar putea sa isi revina in 2-3 ani, crede Monica Iavorschi, directorul celui mai important producator local de electrocasnice.
In opinia Monicai Iavorschi, directorul general al Arctic, piata de electrocasnice din Romania a atins punctul minim al crizei, insa exista in cotinuare riscuri la care sunt expusi toti jucatorii.
“Nu ne-am imaginat ca piata din Romania sa scada atat de mult. In planurile noastre pesimiste scaderea era de 20%, iar in final a fost de 35%. Daca acest minim al pietei continua inca doi ani probabil ca vom asista la un dezastru. Intrebarea este cat vom sta pe aceasta stare scazuta. In 2009 nu astept nimic bun, astept o revenire in 2010. Foarte mult depindem de evolutia Romaniei din punct de vedere macroeconomic”, declara, pentru Wall-Street, Monica Iavorschi (foto).
In afara contextului economic actual, creditarea reprezinta un alt aspect care franeaza evolutia pietei locale de electrocasnice. “Nu cred ca va fi mai rau ca in primul semestru. Probabil ca piata se va mentine la nivelul actual. Motive sa fie mai bine nu sunt, nu asteptam o crestere in partea a doua a anului. Din pacate pana nu se gaseste o formula de resuscitare a creditarii toti cei care vand bunuri de folosinta indelungata au de suferit”, considera Iavorschi.
Solutia Arctic pentru criza: Doua planuri de business
In ceea ce priveste evolutia companiei in primele sase luni ale anului, directorul general afirma ca rezultatele afisate sunt peste asteptari, declinul de pe piata locala fiind oarecum comp