Dimineaţa devreme, în căutarea Magazinului de Case. Un apartament într-un bloc în zona Timpuri Noi. Două-trei minute înainte de ora stabilită pentru întâlnire. Matei Maloş se pregăteşte să urce. Pantaloni negri, cămaşă sport şi ghiozdan în spate.
Pare mai degrabă un student aflat în căutarea unor modalităţi cât mai bune pentru a câştiga ceva bani de buzunar. A trecut însă, de ceva timp, de etapa aceasta. Unii l-ar categorisi drept „businessman“. El se limitează la a se considera un simplu antreprenor.
Elimină intermediarul!
Începe să vorbească despre businessul său, cu entuziasmul timid al primelor idei care se dovedesc de succes. Totul a început în 2006, când avea 22 de ani. Era student pe atunci. Ajutase un prieten să-şi cumpere o casă, proces ce durase destul de mult.
A avut astfel ocazia să se familiarizeze cu piaţa rezidenţială, să vadă cum lucrează un agent şi cum se încheie o tranzacţie. Şi-a dat seama atunci că un om obişnuit apelează la un agent imobiliar doar din constrângere, pentru a avea acces la informaţia primară din piaţă.
„Am zis că, dacă un cumpărător ar avea acces direct la datele despre o proprietate, n-ar mai apela niciodată la un agent imobiliar, pentru că nu ar avea de ce“, povesteşte el. Aşa a venit ideea de business. Un site pe care să fie postate anunţuri de case scoase la vânzare, direct de la proprietari, fără intermediari. A făcut un credit de nevoi personale, a atras în afacere un prieten şi aşa a luat naştere MagazinuldeCase.ro.
Practic, acesta a deschis o nouă nişă de piaţă în imobiliarul românesc: un segment cunoscut în alte ţări drept For Sale By Owner (FSBO: De vânzare la proprietar). Maloş spune că a vrut să aducă ceva în plus: verificarea informaţiei. Asta însemna ca fiecare imobil postat pe site să fie vizitat şi fotografiat. În acest fel, au im