Clienţii băncilor trebuie să se prezinte la sediul acestora pentru a actualiza baza de date, conform cerinţelor Băncii Naţionale şi ale Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). Faţă de datele standard, ca nume, adresă şi numărul de telefon, băncile pot solicita şi informaţii suplimentare.
"Regulamentul BNR 9/2008 stabileşte standardele minime pentru elaborarea de către instituţiile de credit şi cele financiare nebancare înscrise în Registrul special a propriilor norme de cunoaştere a clientelei ca parte esenţială a administrării riscului de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului. În acest context, solicitarea de informaţii de către fiecare entitate în parte poate avea o arie mai largă de cuprindere decât minimul prevăzut de regulament", se menţionează într-un comunicat comun al ARB şi BNR.
În prezent, normele BNR obligă băncile să ceară clienţilor persoane fizice informaţii privind numele şi prenumele şi, după caz, pseudonimul, data şi locul naşterii, codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, domiciliul şi reşedinţa, numărul de telefon, fax. De asemenea, pentru a facilita comunicarea, clienţii trebuie să pună la dispoziţia băncilor şi informaţii privind adresa de poştă electronică.
În plus, băncile pot cere informaţii privind naţionalitatea, ocupaţia şi numele angajatorului ori natura activităţii proprii, funcţia publică importantă deţinută, dacă există, şi numele beneficiarului real.
Date despre împuternicit
Clienţii persoane juridice trebuie să completeze în formularele bancare date ca denumirea, forma juridică, sediul social. În cazul în care sediul unde se situează centrul de conducere şi de gestiune a activităţii statutare nu este acelaşi cu sediul social, acest lucru trebuie menţionat.
De asemenea, numărul de telefon, fax, adresa de poştă electronică,