Marsh, cel mai mare broker de asigurari pentru companii, a inregistrat in primul semestru trei cazuri de dauna de peste 1 mil. euro.
Daunele foarte mari pe piata de asigurari corporate, de sute de mii de euro sau de peste un milion de euro, s-au inmultit in prima jumatate a acestui an, comparativ cu 2008, in cateva cazuri fiind vorba de fraude comise la banci de catre angajati ai acestora, spune Cristian Fugaciu, directorul general al Marsh, cel mai mare broker specializat pe clienti companii.
Bancile se pot acoperi impotriva acestor fraude prin polite de tip Banker's Blanket Bond sau BBB, care mai acopera si riscurile de furt din bancomate, casierie, seifuri sau din timpul transportului de bani si valori. In cazul unei fraude sau al producerii altui risc din cele de mai sus, banca este despagubita de asigurator.
"Daunele au crescut in primul semestru ca frecventa si ca volum, sunt mai dese cele de cateva sute de mii de euro sau de peste un milion. In anii trecuti daunele de peste un milion de euro erau foarte rare, dar in primul semestru am avut cateva. La cele de peste un milion de euro este vorba de banci care au fost fraudate de angajati", afirma Fugaciu intr-un interviu acordat ZF. In cazul fraudelor la banci este vorba de angajati care, prin diverse inginerii financiare, au "sustras bani" din institutia de credit de-a lungul unor perioade de timp.
"Am avut trei-patru cazuri de fraude la banci care au fost declarate in primul semestru, dar asta nu inseamna neaparat ca au avut loc anul acesta. Sumele se acumuleaza in timp, nu sunt sutrase o singura data."
Clientii negociaza reduceri de 20-30%
Desi cativa clienti ai Marsh au renuntat la anumite programe de asigurare pentru a-si reduce costurile, printre acestia nu s-au numarat si banci, care se asigura la fel ca inainte de inceperea crizei.
"Foarte putini client