Primul şofer care a învins taxa de poluare este un cetăţean sârb, rezident în Galaţi. Tribunalul Galaţi a considerat discriminatoriu faptul omul că trebuie să plătească o taxă de poluare pentru un autoturism la mâna a doua adus din Italia în timp ce, dacă maşina ar fi fost cumpărată din România, înscrierea se putea face fără această obligaţie Alte şase dosare au avut acelaşi rezultat Primul şofer care a învins taxa de poluare (vorbim de taxa stabilită prin OUG 218/2008, adică cea aflată în vigoare acum) este un cetăţean sârb, rezident în Galaţi.
Acesta a considerat discriminatoriu faptul că trebuie să plătească o taxă de poluare pentru un autoturism la mâna a doua adus din Italia în 2009, în timp ce, dacă maşina ar fi fost cumpărată din România, înscrierea se putea face fără această obligaţie. Sârbul a dat în judecată Serviciul „Înmatriculări Auto”, de la Prefectura Galaţi, adică instituţia care a refuzat înmatricularea dacă taxa nu este plătită.
„Maşina am cumpărat-o din Italia cu 2.000 de euro. Este un BMW din 1996, iar să-l înscriu în România trebuia să plătesc aproape 7500 de lei doar pentru taxa de poluare” , afirmă Vladimir Ramisovljevik (foto).
Alina Mitrea, avocatul angajat de cetăţeanul sârb, susţine că deşi era primul caz de acest gen, judecătorul a dat sentinţa foarte repede. „ Am înregistrat dosarul pe 25 mai, iar primul termen, când s-a dată şi sentinţa, a fost pe 10 iunie” , spune Alina Mitrea.
Cealaltă parte implicată, adică Serviciul „Înmatriculări Auto” a făcut recurs la Curtea de Apel, însă Alina Mitrea crede că sunt şanse mici să fie schimbată sentinţa.
Principiul discrimării, piesa de rezistenţă
Unul dintre argumentele luate în calcul de instanţa care a dat decizie favorabilă reclamantului a fost libera circulaţie a mărfurilor în ţările membre UE. „De asem