Cramele Recas, unul dintre principalii producatori autohtoni de vin, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 13,6 mil. euro, in crestere cu peste 10% fata de anul trecut. In 2008 compania timisoreana a realizat vanzari totale de aproximativ 12 mil. euro (peste 43,5 mil. lei).
"Pe piata interna am obtinut anul trecut o cifra de afaceri de peste 7 mil. euro pe vinul imbuteliat, cu o crestere de 32% fata de anul precedent. In primul semestru am realizat o crestere de 8% a cifrei de afaceri in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut si estimam ca pana la finele anului vom atinge un rezultat cu 10% mai mare decat cel din 2008", a declarat pentru ZF Transilvania Rares Marinescu, director general al companiei Cramele Recas.
Anul trecut, producatorul timisorean de vinuri a derulat un proces de restructurare a portofoliului de produse in vederea uniformizarii vanzarilor la nivelul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering). Astfel, pe segmentul premium portofoliul a fost redus de la 17 produse la 6.
"Piata este in crestere din punctul de vedere al consumului, chiar daca exista in momentul de fata o migratie puternica dinspre vinurile din gama medie al caror pret este cuprins intre 16 si 40 lei sticla spre cele mai ieftine. Problema cea mai mare va ramane in continuare blocajul financiar. In termeni foarte simpli problema se traduce prin faptul ca clientul cumpara produsul din magazin sau restaurant, insa banii nu mai ajung la producator pentru ca restaurantul sau magazinul respectiv au o problema de cash-flow", a spus Marinescu.
Reprezentantii companiei sunt de parere ca in momentul in care faci vinuri doar din plantatia proprie si nu folosesti alte mijloace exista problema unor rupturi de stoc pe care nu o poti rezolva fiindca nu ai materia prima necesara.
"Avem o situatie privilegiata in piata, pentru ca nu ne plangem de o scadere