Este pentru prima data in ultimii patru ani cand profitul producatorului berii Timisoreana se reduce semnificativ.
Ursus Breweries, producatorul berilor Ursus si Timisoreana, a inregistrat in prima jumatate a acestui an un profit de 49,7 milioane de lei (11,7 milioane de euro), in scadere cu 42% fata de rezultatul obtinut in aceeasi perioada a anului precedent.
In prima jumatate a anului trecut, Ursus Breweries inregistra un profit net de 85,8 milioane de lei (23,3 milioane de euro). In aceeasi perioada, cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 14,4% in lei, la 621,7 milioane de lei (147 mil. euro). In euro, rulajul a inregistrat insa o stagnare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries, explica diferentele aparute motivand ca in prima jumatate a anului 2009 a avut loc o crestere semnificativa a pretului materiilor prime, costuri afectate sever de deprecierea leului fata de perioada similara a anului 2008.
Cursul face legea
"Cum multe din costurile noastre de productie sunt legate de import si afectate de evolutia cursului de schimb, o parte din aceste costuri au fost reflectate in pretul produselor, ceea ce a dus la o crestere a cifrei de afaceri. Diferentele dintre cifrele de profit in cele doua perioade (n.red. - primul semestru 2009 vs primul semestru 2008) se pot explica prin faptul ca aceasta crestere a costurilor de productie nu s-a petrecut simultan cu o majorare a preturilor, ceea ce a erodat o parte din profit", a explicat presedintele Ursus Breweries, companie care a finalizat 2008 cu afaceri de peste 320 mil. euro si un profit net de 39 mil. euro.
Weber a adaugat ca si costurile investitiilor de extindere a capacitatii de productie a fabricilor detinute de Ursus Breweries au avut de asemenea un impact asupra profitabilitatii.
Se vad norii negri din ec