» Viitorii navigatori sunt fascinati de imaginea comandantului de nava.
» Tinerii constanteni se inscriu cu precadere la Facultatea de Navigatie.
» Specialistii spun insa ca cererea de forta de munca majoritara este in domeniul ingineriei navale.
Viata de marinar ofera satisfactii profesionale si materiale, insa este permanent expusa riscurilor. Comparativ cu alte domenii, in fiecare an sute de tineri se inscriu pentru admitere, cei mai multi optand pentru Facultatea de Navigatie si Transport Naval. "Concurenta din vara a fost mereu si cred ca se va mentine mereu la specializarea Navigatie. Este cumva o mostenire relativ nefericita, pentru ca studentii sunt captivi ai unor imagini vechi. La momentul de fata, cererea de forta de munca majoritara nu este in acest domeniu, ci in domeniul inginerie mecanica, inginerie electronica si inginerie electrica. Este complicat sa faci concurenta imaginilor din filme, in care comandantii sunt imbracati frumos, vorbesc cu lumea, iar inginerii sau personalul de la compartimentul electric si mecanic sunt imbracati in salopete.
Toate statisticile arata ca este nevoie acuta de oameni angajati in flota in domeniile mecanic si electric", subliniaza rectorul Universitatii Maritime Constanta (UMC), prof. univ. dr. Cornel Panait. Tinerii sunt motivati de pasiunea pentru meseria de navigator, dar si de remuneratia lunara. Castigurile incep inca de pe bancile universitatii. Un cadet de la UMC primeste, in perioada de practica, intre 500 si 600 de euro pe luna, bani pe care ii plateste armatorul. Suplimentar pentru toti cadetii care merg in practica pe nave apartinand Uniunii Europene, UMC deruleaza un program de mobilitate tip Erasmus, pentru care cadetii mai primesc un bonus suplimentar de 390 de euro. Asta inseamna ca pentru sase luni de practica la profilurile mecanic si electric, respect