Companiile ar avea de câştigat prin adoptarea strategiilor de comunicare ale lui Barack Obama, primul preşedinte american care a îmbrăţişat fără rezerve conceptul de „new media” şi tot ceea ce implică acesta ca tehnologii şi practici de diseminare a informaţiei. Preşedintele american Barack Obama îmbină modalităţile tradiţionale de comunicare, precum conferinţe de presă, intâlniri, apariţii publice, cu o prezenţă activă pe facebook.com, twitter.com şi yout
Companiile ar avea de câştigat prin adoptarea strategiilor de comunicare ale lui Barack Obama, primul preşedinte american care a îmbrăţişat fără rezerve conceptul de „new media” şi tot ceea ce implică acesta ca tehnologii şi practici de diseminare a informaţiei.
Preşedintele american Barack Obama îmbină modalităţile tradiţionale de comunicare, precum conferinţe de presă, intâlniri, apariţii publice, cu o prezenţă activă pe facebook.com, twitter.com şi youtube.com.
Astăzi, activităţile de comunicare care deservesc un „brand”, fie el o persoană, o companie sau o organizaţie, se desfăşoară pe mai multe fronturi. În trecut, strategiile de comunicare urmăreau ca traiectoria unui mesaj să fie cât mai directă, adresându-se unui grup de interese bine definit, prin activităţi precum emiterea de comunicate de presă şi mesaje publicitare, întâlniri cu reporteri etc.
În prezent, impactul acestor activităţi este diminuat dacă lipseşte o strategie PR bine pusă la punct şi adaptată noilor realităţi tehnologice şi sociale.
Maşinăria de PR a preşedintelui Americii a reuşit până acum să promoveze cu succes „brandul Obama”, oferind lecţii importante de comunicare.
Transparenţă
Tactica comunicaţională a lui Obama a abandonat opacitatea caracteristică aparatului executiv precedent, angajându-se să publice toate ordinele executive şi proclamaţiile pe website-ul Casei Albe.
Companiile îşi pu