Cei mai mulţi dintre tineri vor să-şi continue studiile masterale în management şi în comunicare. Piaţa muncii orientează tinerii în alegerea masteratului. Marketingul, psihologia şi calculatoarele sunt şi ele în topul preferinţelor absolvenţilor de facultate. La Universitatea „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca specializările cu cea mai mare căutare anul trecut au fost Managementul Dezvoltării Afacerilor, Managementul Resurselor Umane, Administrarea afacerilor în turism, comerţ şi servicii, Kinetoterapie şi Publicitate.
Directorul Institutului de Studii Masterale din cadrul universităţii, Benedek József, a declarat că masteratele din domeniul economic au fost cele mai solicitate, întrucât tinerii s-au orientat în funcţie de piaţa muncii.
În topul preferinţelor masteranzilor de anul trecut s-a aflat şi Psihologia. Anul acesta, la „Babeş-Bolyai“, taxa de şcolarizare variază între 2.000 şi 3.000 de lei, iar admiterea va avea loc între 7 şi 16 septembrie.
Mulţi vor la comunicare
Alte programe de masterat cu priză la candidaţii de anul trecut au fost Comunicarea şi Jurnalismul. La Universitatea din Bucureşti, spre exemplu, printre cele mai râvnite masterate preBologna (1,5 ani de studiu) au fost cele din cadrul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării cu 4,8 candidaţi pe un loc, cele de la Facultatea de Drept cu 3,65 de candidaţi pe loc şi de la Facultatea de Psihologie cu 3,42 pe loc.
„Am ales Jurnalismul, fiindcă asta mi-am propus să fac de mică. Intenţionez să lucrez la un ziar cât de curând”, a explicat Ioana, masterand în anul al II-lea.
Potrivit biroului de presă al instituţiei de învăţământ, în ceea ce priveşte masteratele în sistemul Bologna (doi an de studiu), cel mai mare succes l-au avut specializările din cadrul Facultăţii de Psihologie. Universitatea din Bucureşti orga