Doar 148 de dâmboviţeni şi-au schimbat rabla cu o maşină nouă în etapa care tocmai s-a încheiat, mai puţin de jumătate faţă de anul trecut. Reprezentanţii SC Remat Dâmboviţa, firma care se ocupă de preluarea maşinilor, spune că interesul va creşte când firmele se vor putea înscrie în programul Rabla. Doar 148 de oameni s-au prezentat la sediul Remat în perioada 1 iunie - 31 august. Cei care au venit au adus cu ei maşini vechi de zeci de ani, în general Dacia şi Trabant. „Am adus maşina pentru că vreau să iau una nouă şi mă pot folosi de banii de la stat pentru bătrânica pe care le-o dau acum”, spunea Marcel Moinea, arătând spre Dacia lui din 1980.
Şeful biroului de marketing al SC Remat Dâmboviţa, Adina Pană, a declarat că numărul de clienţi care a apelat la acest program este cu mult mai mic faţă de cel de anul trecut. „Anul trecut, în etapa a doua, s-au înscris 384 de dâmboviţeni în acest program. În etapa a doua din acest an, cea care tocmai s-a încheiat la 31 august, au fost aduse doar 148 de maşini”, spune Adina Pană. Ea ne-a spus că marca preferată de cei care şi-au înnoit maşina a fost Dacia Logan. 129 dintre cei înscrişi au ales să îşi ia Logan, patru au ales Dacia Sandero, iar restul au optat pentru maşinile străine marca Hyundai şi Skoda.
Nu mai au diferenţa de bani
Din punctul de vedere al şoferilor de maşini vechi, interesul scăzut are o singură explicaţie. „Nu se mai duce lumea că nu are bani. Adică, dacă dai maşina, eşti obligat, pentru a primii cei 3.800 de lei, să îţi cumperi o altă maşină, şi de unde diferenţa de bani? Băncile nu mai dau împrumuturi, lumea nu mai primeşte banii la timp”, spune Marius Ene, un târgoviştean care are un Oltcit din 1984.
Directorul Remat Dâmboviţa, Constantin Pană, a declarat pentru „Adevărul de Seară” că se aşteaptă o redresare a situaţiei dacă se va implementa pr