Dupa o crestere de 30% a vanzarilor in primul semestru, una dintre cele mai dinamice evolutii din industria alimentara, producatorul de lactate Albalact considera ca avansul de 40% bugetat in 2009 nu va fi atins din cauza unor intarzieri in programul de investitii din fabrica Raraul din Campulung Moldovenesc.
"Desi planificasem lansarea noii game de produse Raraul pentru primavara acestui an, aceasta a fost amanata pentru toamna, iar aceasta intarziere ne impiedica sa atingem obiectivele pe care ni le-am propus pentru anul acesta", a declarat Traian Simion, directorul general al Albalact.
Albalact a preluat la sfarsitul anului trecut fabrica Raraul din Campulung Moldovenesc, in urma unei tranzactii de 3,5 mil. euro.
Simion a explicat ca in acest moment managementul Albalact lucreaza la repozitionarea si rebrandingul marcii Raraul, urmand ca in ultima parte a acestui an sa fie lansata si o campanie de promovare pentru acest brand. Simion nu a dezvaluit nici ce produse va cuprinde noua gama Raraul, nici valoarea investitiei in aceasta campanie.
Cresterea vine din produse de baza
Reprezentantii Albalact, companie care a finalizat anul trecut cu afaceri de 190,5 milioane de lei (51,7 mil. euro), estimau initial pentru anul acesta o crestere de 40% a cifrei de afaceri, la aproximativ 260 mil. lei, tinta care insa nu va mai fi atinsa.
Chiar si in aceste conditii, producatorul de lactate din Alba se numara in 2009 printre putinele companii care au finalizat prima jumatate a anului cu afaceri in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce profitul net a crescut de peste trei ori.
In plus, in aceeasi perioada, volumul vanzarilor a fost chiar mai mare. "Albalact a inregistrat o crestere de peste 40% a volumului vandut in primele sase luni ale acestui an. Din punct de vedere valoric, vanzarile nu a