Dealerii din piata auto spun ca nu se ateapta la „minuni" in etapa a treia a programului „Rabla" din partea persoanelor fizice, in contextul in care in primele doua faze vanzarile au fost cu mult sub asteptari, dar se asteapta ca Rabla pentru companii sa revigoreze piata.
In etapa a treia a programului pentru stimularea innoirii parcului auto se vor putea achizitiona 28.529 de autoturisme si vehicule comerciale de catre persoane fizice, la care se adauga inca 10.000 destinate companiilor, potrivit Administratiei Fondului pentru Mediu. Acestea vor putea fi achizitionate atat cash, prin credit, dar si prin leasing.
20.000 de masini vor mai fi vandute prin Rabla in 2009
„Cel mai probabil cele 10.000 de masini destinate persoanelor juridice se vor vinde fara probleme, dar in niciun caz nu se vor vinde 28.000 persoanelor fizice. Estimez ca in total se vor vinde in etapa a treia aproximativ 20.000 de masini, dintre care 10.000 companiilor", a subliniat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
In acelasi timp, Didier Gerard, seful Citroën Romania, nu se asteapta la o cerere ridicata din partea persoanelor fizice in etapa a treia, deoarece „cine a avut o masina care s-a incadrat in cerintele programului si-a cumparat deja una noua, iar cine mai are nu isi poate permite o masina noua".
In etapa a treia cererea va creste odata cu extinderea la persoane juridice, care isi vor reinnoi flota de masini.
„Speram ca in etapa a treia, odata cu extinderea programului „Rabla" la persoane juridice, vanzarile sa-si revina, in conditiile in care vanzarile de masini catre companii au scazut mai puternic decat cele catre persoane fizice", a subliniat Gerard.
Varsta medie a parcului auto din Romania, de peste 15 ani, comparativ cu media europeana de aproximativ opt-noua ani determina automat casarea prin intermediul programului „Rabla" a ma