Ziarele interne de astăzi scriu despre lucrările care se execută pe şoseaua Transalpina, dar şi despre noile taxe pe care le va impune Occidentul, ca să amelioreze efectele crizei. Printre alte subiecte, Primăria sectorului 4 organizează o licitaţie pentru concesionarea serviciului de ridicat maşini, turismul autohton se întoarce la nivelul anului 2005 şi Poliţia Română pierde sume enorme în procesele contra şoferilor. Se asfaltează Transalpina, cea mai înaltă şosea. Mitul Transfăgărăşanului, cea mai înaltă şosea asfaltată din România, este pe cale să se prăbuşească. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a alocat banii necesari pentru asfaltarea unui vechi drum, denumit Transalpina, făcut pe vremea romanilor. Cu o lăţime de 8 metri şi un acostament de 1,5 metri pe fiecare parte, noul drum va ajunge la o altitudine de 2.200 de metri, cu aproape două sute de metri mai sus decât Transfăgărăşanul, care la Bâlea Lac atinge cota 2.034 metri. Toată mişcarea are ca scop revitalizarea turismului montan în judeţele Gorj şi Vâlcea, relatează Jurnalul naţional . Până acum, accesul din localitatea Novaci spre staţiunea Rânca, apreciată de iubitorii sporturilor de iarnă din Oltenia, era unul foarte anevoios. Fără o maşină de teren, nici un schior nu putea ajunge pe munte. Autorităţile locale au reuşit să facă rost de fonduri şi au asfaltat drumul până în staţiune.
Occidentul pregăteşte noi taxe pentru a ieşi din criză. O taxă pentru emisiile de dioxid de carbon, care ar putea să intre în vigoare în Franţa din 2010 şi, ulterior, să fie extinsă în întreaga UE, reprezintă una dintre cele mai puţin populare soluţii anticriză luate în discuţie la Paris. În schimb, sumele uriaşe aduse la buget – potrivit unui raport întocmit de fostul premier Michel Rochard şi publicat ieri – fac „irezistibilă” tentaţia pentru guvernanţi, relatează Gândul . Însuşi preşedintele N