În plin proces de restructurare a aparatului de stat, Guvernul desfiinţează autoritatea care se ocupa de siguranţa aeriană şi înfiinţează, concomitent, o instituţie nouă, care face acelaşi lucru, dar cu de şase ori mai mulţi angajaţi. Serviciul Investigaţii Transport Aerian, care funcţiona cu cinci angajaţi în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a fost desfiinţat săptămâna trecută, printr-o ordonanţă de guvern. În locul acestuia s-a decis î
În plin proces de restructurare a aparatului de stat, Guvernul desfiinţează autoritatea care se ocupa de siguranţa aeriană şi înfiinţează, concomitent, o instituţie nouă, care face acelaşi lucru, dar cu de şase ori mai mulţi angajaţi.
Serviciul Investigaţii Transport Aerian, care funcţiona cu cinci angajaţi în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a fost desfiinţat săptămâna trecută, printr-o ordonanţă de guvern. În locul acestuia s-a decis înfiinţarea Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS), care, în loc de cinci angajaţi, va avea în organigramă până la 30 de persoane.
„În prezent sunt cinci-şase oameni care lucrează în acest serviciu, iar personalul ar urma să crească la aproximativ 20-30”, a confirmat pentru capital.ro directorul Direcţiei Aviaţie Civilă din Ministerul Transporturilor, Cătălin Radu.
Taxele proprii, sursa lefurilor
Potrivit lui Cătălin Radu, decizia de închidere a unui serviciu şi înfiinţarea concomitantă a altuia nou a fost luată în urma unei analize în privinţa siguranţei aeriene, din care a rezultat că Serviciul Investigaţii Transport Aerian (SITA) „funcţiona cu mari deficienţe, iar siguranţa aeriană era pusă sub semnul întrebării”.
Ordonanţa de Guvern nr. 26 din 29 august, prin care se înfiinţează CIAS, prevede că acesta se va finanţa din venituri proprii, prin încasarea unei cote de 75% din „tarif