Declaraţiile premierului Emil Boc în care susţinea că anul acesta toate ocolitoarele municipiului Cluj-Napoca vor putea fi circulate sunt contrazise de realitate. Termenul avansat de Ruggia Eduardo, patronul firmei care construieşte centura de sud-est, Pizzarotti, este de primăvara lui 2010.
Mai citeşte şi Autostrada Transilvania rulează cu 2,5 km pe zi (GALERIE FOTO)
„Sper să putem să circulăm de Crăciun pe centura Vâlcele-Apahida. Acesta este obiectivul pe care vi-l impunem, chiar dacă nu se va circula la toate standardele”, i-a cerut, în luna iulie Emil Boc directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Ioan Pantelimon. Ministrul Radu Berceanu a fost, în urmă cu trei săptămâni şi mai optimist, şi a a afirmat că ocolitoarea va fi terminată încă din toamnă. Situaţia din teren cât şi declaraţiile reprezentanţilor firmei care realizează drumul, Pizzarotti - Tirrena Scavi, nu sunt la fel de optimiste.
Păstori şi buşteni
Traseul centurii Vâlcele Apahida, de pe versantul de nord al Feleacului este vizibil din aproape întreg muncipiul. Nori imenşi de praf trădează forma drumului ce şerpuieşte pe sub antena de televiziune. Activitatea constructorilor este concentrată pe tronsonul superior, de la satul Gheorgheni spre Vâlcele. Încă se mai lucrează la decopertări. Pe teren, sunt doar patru puncte în care sunt concentrate excavatoare şi camioane. În rest, şantierul este adormit.
Pe margine, poţi vedea un păstor, Vasile Popa care are grijă de 14 vaci ale unui fermier local. El s-a săturat de praful care se ridică după maşini, dar şi de faptul că atunci când plouă, două zile nu se poate circula. „Noroc că anul acesta a fost unul secetos”, a spuns păstorul resemnat. În apropiere, o stână delimitează viaductul care face legătura cu DN1 E60. În peisajul şantierului apar şi buştenii care blocau traseul centurii şi