Compania germana Gigaset Communications - parte a grupului Siemens, specializata in echipamente de telefonie fixa si prezenta pe piata din Romania din 2002 - a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 5 mil. euro, iar pentru anul acesta reprezentantii companiei apreciaza o crestere de 20% a afacerilor, la 6 mil. euro. Aproximativ 70% din afacerile Gigaset in Romania se realizeaza prin operatorii de telefonie fixa, respectiv 3,5 mil. euro, cea mai mare pondere in totalul afacerilor pe acest segment detinand-o Romtelecom.
"In prezent 70% din vanzarile Gigaset in Romania se realizeaza pe partea de operatori de telefonie fixa, in timp ce 30% din vanzari se realizeaza pe partea de retail. In prima jumatate a acestui an vanzarile au mers foarte bine, iar la sfarsitul lui iunie inregistram o cifra de afaceri de 4 milioane de euro. Spre finalul anului ma astept ca vanzarile sa scada, iar cifra de afaceri pe anul 2009 o estimez la circa 6 milioane de euro, in crestere cu 20% fata cea de anul trecut", a declarat Marius Toma, country manager al Gigaset Communications in Romania.
Toma intentioneaza ca in urmatorii doi ani sa concentreze cea mai mare parte a vanzarilor pe partea de retail, iar vanzarile catre operatori sa fie reduse la 30% din total. "Retailul iti asigura o oarecare stabilitate minima, in timp ce proiectele desfasurate prin operatori nu iti ofera vanzari constante. Intr-adevar, valoarea proiectelor este mai mare, dar operatorii nu sunt interesati sa pozitioneze cat mai bine produsul pe piata si tocmai din aceasta cauza ne vom concentra mai mult pe partea de retail", a adaugat Toma.
Reprezentantul Gigaset ia in considerare deschiderea unui magazin in Capitala, primul al companiei germane pe piata locala. "Anul viitor, in primavara sper, vom deschide primul magazin Gigaset Communications in Capitala, intr-o zona centrala, cel ma