Ca un raspuns la planul de restructurare propus de catre Ministerul Transporturilor si C.F.R. S.A., care prevedea disponibilizari masive si desfiintarea unor Regionale C.F.R., printre ele numarandu-se si cea timisoreana, sindicatele feroviare au propus un plan punctual de redresare a sistemului, altfel decat prin disponibilizari si desfiintari de structuri regionale. Sindicalistii spun ca asteptau ca acest gen de masuri sa vina din partea guvernantilor si ca vor face presiuni pentru punerea lor in aplicare, pentru readucerea sistemului feroviar pe linia de plutire. Propuneri si contra-propuneri
Ultima initiativa a Ministerului Transporturilor de a rentabiliza sistemul feroviar prin disponibilizari si desfiintari de Regionale C.F.R. a starnit nemultumirea Federatiei Sindicale Miscare - Comercial, a carei conducere sustine ca acest ultim plan guvernamental demonstreaza ca in Romania nu exista interes pentru transportul feroviar, nu se respecta hotararile de infiintare a societatilor feroviare si directivele europene in domeniu, iar declinul caii ferate este un proces accentuat si continuu.
Disponibilizarea de personal (196 de salariati urmand sa fie dati afara de la Regionala C.F.R. Timisoara) este, in opinia sindicalistilor, una dintre cele mai proaste masuri de rentabilizare. "La C.N.C.F.R. S.A. prin disponibilizarea de personal propusa, economia, intr-un an, ar fi de 40 - 50 de milioane de lei, in timp ce pierderea prognozata pe 2009 este de 800 de milioane lei, iar datoriile, imense. Masura reducerii de personal fara implementarea unor tehnologii noi, fara modernizari sau retehnologizari a fost uzitata in mai multe randuri fara a rezolva problemele, determinand doar cresterea orelor suplimentare la anumite functii", explica Gheorghe Popa, liderul national al Federatiei Miscare - Comercial.
Punctual, sindicalistii propun in primul rand asigurarea de