Continuarea subfinanţării căii ferate în următorii ani ar putea genera costuri suplimentare legate de transportul rutier de 1,45 miliarde euro anual până în 2013 şi de 7,8 miliarde de euro anual până în 2025, potrivit estimărilor Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF).Asociaţia a prezentat Master Planul General de Transport, realizat de compania franceză Louis Berger, în baza unui contract de 2,5 milioane de euro, semnat în decembrie 2006 cu Ministerul Transporturilor."Se observ
Continuarea subfinanţării căii ferate în următorii ani ar putea genera costuri suplimentare legate de transportul rutier de 1,45 miliarde euro anual până în 2013 şi de 7,8 miliarde de euro anual până în 2025, potrivit estimărilor Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF).
Asociaţia a prezentat Master Planul General de Transport, realizat de compania franceză Louis Berger, în baza unui contract de 2,5 milioane de euro, semnat în decembrie 2006 cu Ministerul Transporturilor.
"Se observă că presiunea asupra economiei româneşti, dacă se continuă subfinanţarea căii ferate, este mai mică cu 1,45 miliarde de euro pe an până în 2013 şi 7,8 miliarde de euro pe an până în 2025. Asta înseamnă că PIB-ul României va fi mai mic cu aceste sume, legate de costurile transportului rutier", a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, secretarul general al AIF, Ştefan Roşeanu.
Asociaţia este nemulţumită de proiectele feroviare descrise în document, pe care le consideră tratate superficial, mai ales că, din cele 400 de pagini, primele 250 sunt introductive şi prezintă realitatea economiei româneşti.
Documentul este valabil pentru perioada 2008-2025 şi a fost împărţit în două intervale, respectiv 2008-2013 şi 2014-2025.
În prima perioadă, consultantul descrie proiectele negociate deja cu Comisia Europeană, şi se referă la coridorul IV de transpor