YouTube negociază cu mai multe studiouri cinematografice de la Hollywood pentru a încheia un parteneriat prin care utilizatorii să vizioneze, contra cost, filme nou lansate, potrivit unor surse apropiate discuţiilor citate de Wall Street Journal şi preluate de AFP. Acest proiect ar ar reprezenta o premieră pentru YouTube, care are în prezent o audienţă masivă prin oferirea de conţinut video gratuit utilizatorilor de internet. Prin noua ofertă, YouTube ar putea intra în competiţie directă cu servicii ca Netflix, Amazon sau Apple, care permit utilizatorilor să cumpere sau să închirieze filme online.
Potrivit surselor citate, Google, deţinătorul Youtube, negociază cu studiourile Lions Gate Entertainment, Sony şi Warner Bros pentru ca producţii noi, lansate de acestea, să poată fi vizionate contra cost.
YouTube a devenit un succes în comunitatea utilizatorilor de internet oferind conţinut video gratuit, finanţate prin reclame. Platforma online de înregistrări video, care şi-a lărgit oferta de conţinuturi după ce a fost achiziţionată de Google în 2006, oferă în prezent pentru vizionare anumite filme ale studiourilor cinematografice, însă e vorba de pelicule vechi.
Potrivit discuţiilor purtate de Google cu studiourile, ar urma ca filmele să fie accesibile pentru vizionare pe internet în aceeaşi zi cu lansarea lor pe DVD, pentru un preţ de 3,99 dolari, acelaşi preţ pe care Apple îl propune pe site-ul iTunes pentru vizionarea unui film.