Filiala locala a companiei germane de telefoane fixe fara fir Gigaset Communications GmbH, cel mai important jucator pe aceasta piata la nivel european, a vandut in primul semestru aproximativ 250.000 de unitati, dintre care 30% prin lanturile de retail, potrivit conducerii companiei.
In cel de-al doilea semestru, vanzarile vor scadea spre 60.000 de unitati din cauza situatiei economice dificile, pe baza estimarilor companiei.
Gigaset Communications va totaliza astfel aproximativ 310.000 de produse vandute in acest an, fata de volumul cuprins intre 250.000 si 280.000 din 2008.
Dintre acestea, aproximativ 10-15% au reprezentat vanzarile de telefoane fixe cu fir.
“In mare parte, businessul s-a facut in primul semestru al acestui an, iar acum, companiile din retail si operatorii telecom sunt refractari in a investi in orice. A fost un an foarte bun pana in iulie, dar vom termina mai putin optimist. As fi bucuros sa pot spune la sfarsitul anului ca piata
a ramas constanta. In general cele mai mari vanzari sunt de Craciun si de Paste, dar cred ca in acest an vom fi sub anii anteriori”, a declarat Marius Toma, directorul filialei din Romania a Gigaset Communications GmbH, companie lansata pe piata locala in 2002.
Cu toate acestea, el estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 6 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2008.
Anul trecut, compania detinea o cota de piata de 35% din cele 15 milioane de euro, valoarea la care estimeaza Toma piata locala a telefoanelor fixe fara fir pe 2008.
Aproximativ 70% din produsele Gigaset se vand datorita parteneriatelor cu operatorii de telefonie fixa, principalul client fiind Romtelecom, care are o cota de 75% din vanzarile de telefoane ale companiei pe acest segment.
Marius Toma a mai precizat ca spera sa colaboreze cu cea mai importanta companie de telefonie fixa pe