Cu o medie de 5.000 de vizitatori pe zi, mai mica decat cea dintr-un mall traditional, Fashion House, singurul outlet din Romania, isi bazeaza strategia pe produsele mai ieftine cu pana la 70% - caracteristice conceptului de outlet - si pe faptul ca trei din patru clienti care intra in magazine cumpara cel putin un produs, in timp ce intr-un mall, doar unul din patru clienti face si o achizitie.
Desi reprezentantii centrului comercial isi mentin tinta de 1,5 milioane de vizitatori in primul an de functionare, outletul din vestul Capitalei (iesirea din cartierul Militari a autostrazii Bucuresti-Pitesti) ramane o destinatie de weekend, cel putin asa spun chiriasii. In plus, gradul de ocupare al complexului este de 75%, in conditiile in care dezvoltatorul miza pe un nivel de 90% in primul an.
Miercuri, ora 11.00 dimineata: cateva zeci de masini in parcare, iar in centrul comercial se aude muzica de la radio, neestompata inca de multimea de vizitatori. Cei doi stuarzi merg linistiti pe culoare, salutand in trecere vanzatoarele care fie aranjeaza ultimele detalii, fie beau o cafea de la automat. Zeci de usi colorate stau deschise sub copertine dungate (crem-verzi), dar deocamdata doar cateva cupluri fac slalom printre plantele din mijlocul culoarelor, printre bancile „vintage" pentru a ajunge de la un magazin la altul.
Criza a taiat bugetele de cumparaturi
La o privire de ansamblu ai putea spune ca centrul este gol, dar angajatii magazinelor, care petrec acolo cel putin sase ore pe zi, spun ca lucrurile se schimba de la ora la ora.
„Nu exista ca pana la ora 15:30, cand se termina prima tura, sa nu fi cumparat nimeni nimic. Este adevarat ca in luna august vanzarile au fost mai slabe, pentru ca lumea este plecata in concediu, dar in weekend- uri vin mult mai multi oameni si cumpara mai mult", explica Viviana, o asistenta de vanzari din c