Fuziunea aeroportului „Traian Vuia” (Timişoara) cu cel din Arad naşte adevărate dispute între autorităţile locale şi oficialii din guvern. Deşi administraţiile locale din Timişoara şi Arad au respins proiectul, Ministerul Transporturilor se încăpăţânează să nu renunţe la înfiinţarea Companiei Aerporturare Banat.
În această dimineaţă, autorităţile locale din Timişoara au fost convocate, prin fax, la o întâlnire cu toţi cei implicaţi, ce va avea loc pe 9 septembrie. Invitaţia a fost lansată de secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MIT), Marin Anton.
„Vă invităm miercuri, 9 septembrie, ora 11, la sediul Aeroportului Internaţional Timişoara „Traian Vuia”, la o întâlnire având ca scop o analiză de principiu a modalităţilor de înfiinţare a acestei companii, în cadrul căreia pot eventual participa, ca şi acţionari, instituţiile pe care le conduceţi. Considerăm că participarea dumneavoastră sau a reprezentanţilor desemnaţi de dumneavoastră va asigura o derulare eficientă şi transparentă a procesului de înfiinţare a noii societăţi”, se arată în documentul trimis primarilor Gheorghe Ciuhandu şi Gheorghe Falcă, preşedinţilor consiliilor judeţene Constantin Ostaficiuc şi Nicolae Ioţcu, dar şi directorilor celor două aeroporturi.
Arădenii s-au răzgândit
Deşi primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a anunţat marţi că le va cere consilierilor locali să refuze intrarea în acţionariatul Companiei Aeroportuare Banat, astăzi lucrurile au stat exact invers. În cadrul unei şedinţe extraordinare, primarul Falcă a susţinut proiectul, spunând că „ interesul este unul regional, nu doar al arădenilor”.
Astfel, toţi cei 15 consilieri prezenţi, din totatul de 23, au votat proiectul privind acordul de principiu pentru intrarea Primăriei Arad în acţionariatul Companiei Aeroportuare Banat,