In spatele sintagmei-sentinta "management defectuos", pe care o auzim in general la inceput de mandat electoral, raportata la sefi indezirabili politic, pot sta - si, cu siguranta, au stat - destituiri abuzive si nejustificate. Sub umbrela unor termeni gen "descentralizare", "restructurare", "reorganizare" si, mai nou, "criza" - termeni care permit o larga paleta de miscari si, absolut intamplator, nu intotdeauna in favoarea statului -, gasim decizii naucitoare. Decizii in urma carora se mai intampla ca statul sa ramana, sub o forma sau alta, in postura de perdant, discret insa, in sarcina lui intrand contabilizarea pierderilor cauzate de diletanti, de dezinteresati, de iresponsabili sau, din contra, de oameni care stapanesc sistemul atat de bine - personal sau prin consilieri oficiali ori neoficiali -, incat iau decizii care, desi frizeaza penalul, raman inatacabile de facto.
In privinta masurilor-solutie discutabile, desi prezentate ca stringente in contextul restructurarii, reorganizarii, descentralizarii, crizei, s-au intrecut pe ele insele Ministerul Internelor si cel al Agriculturii. Recent, li s-a alaturat, solidar, Ministerul Transporturilor.
Interesant este ca asupra unora dintre decizii - prezentate, initial, ca fiind de necontestat - s-a revenit, si poate nici nu conteaza daca lucrul acesta s-a intamplat datorita constientizarii greselii sau din cauza ecourilor negative, de nedorit in perioada electorala.
Cel mai recent du-te-vino declarativ l-a facut, zilele acestea, Ministerul Transporturilor. Dupa ce a anuntat ca disponibilizeaza 14.000 de angajati, a revenit asupra deciziei. Apoi, dupa ce a anuntat desfiintarea catorva regionale C.F.R. din tara - in baza unui algoritm care scapa logicii si criteriilor de competenta -, a abandonat si ideea aceasta. La fel s-a intamplat cu anuntul privind infiintarea unei noi comanii aeroportuare pentru