Cei care au semnat convenţii individuale cu societatea de termoficare îşi pot face dreptate în instanţă pentru că nu au fost anunţaţi din timp de sistarea apei calde
Un articol din contract le permite clienţilor să ceară chiar şi daune în instanţă dacă CET nu respectă clauzele.
Sistarea apei calde şi demararea reviziei generale au fost făcute de conducerea CET fără a respecta prevederile contractuale cu abonaţii. „Conform articolului 127 din regulamentul cadru stabilit de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare, reviziile anuale se anunţă cu cel puţin şapte zile lucrătoate înainte“, a spus Neculai Parasca, putătorul de cuvânt al CET.
„În baza articolului 18 din convenţie, oricine poate da în judecată CET-ul“, a declarat avocatul Liviu Bran. Părţile pot include şi daune pentru neexecutarea totală sau parţială a contractului. Avocatul mai susţine că, în faţa magistraţilor, reclamantul poate veni cu doi martori care să ateste că cel prejudiciat a suferit în urma nerespectării convenţiei. „Am studiat documentul şi am constatat că majoritatea articolelor sunt în favoarea CET, lucru anormal. Cei care au semnat ar fi trebuit să negocieze convenţia“, a spus Liviu Bran.
„Am fost doar înştiinţată să mă prezint la punctul termic să ridic convenţia şi să o semnez. Nici vorbă să am posibilitatea să o negociez“, a spus Carmen Costin, locuitor în cartierul Mircea cel Bătrân. În prezent, sunt 9.230 de convenţii individuale semnate de ieşeni cu CET. Deşi au fost numeroase situaţii în care CET nu a respectat contractul şi a întrerupt furnizarea apei calde din cauza avariilor, niciun ieşean nu a dat societatea în judecată.