Dacia a produs maşina cu numărul un milion construită pe platforma Logan (X90), joi, 3 septembrie. Modelul aniversar este un autoturism Logan de culoare gri perlă, versiunea de echipare Preference, destinat pieţei din România şi echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri, anunţă compania.
Dacia a produs maşina cu numărul un milion construită pe platforma Logan (X90), joi, 3 septembrie. Modelul aniversar este un autoturism Logan de culoare gri perlă, versiunea de echipare Preference, destinat pieţei din România şi echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri, anunţă compania.
"În cei cinci ani care au trecut de la fabricarea la Mioveni a primului automobil Logan berlină, gama de vehicule dezvoltate pe platforma X90 a cunoscut o evoluţie constantă, ajungând în prezent la cinci modele, disponibile în 27 de versiuni", arată un comunicat al societăţii.
Aproape 60% din cele un milion de maşini au fost modele Logan sedan (peste 576 de mii de unităţi), un sfert au fost Logan MCV - break şi aproape 15% au fost Sandero. Uzina Dacia fabrică 1.340 de maşini pe zi. Peste 85% dintre vehiculele produse merg la export.
Vânzările Dacia au crescut cu 18% în primele şapte luni, faţă de perioada similară din 2008. Este vorba de un avans mai puternic decât al oricărui alt model Renault.
Vânzările modelelor Sandero şi Logan în Franţa au urcat cu 58% în luna iulie, în timp ce piaţa auto franceză a crescut cu numai 3,1%.
Dacia devine astfel a opta marcă de pe această piaţă în funcţie de vânzări, depăşind constructori precum Fiat sau chiar Nissan, partenerul de alianţă al Renault.
În Germania, nota recent Wall Street Journal, vânzările Dacia au "explodat" cu 346% în primele şapte luni ale acestui an, datorită programului Rabla în varianta germană.
Vânzările Dacia merg bine şi în Franţa. Un vânzător de la un dealer de lângă Paris spune că există at