Oficialii echipei Renalut vor compărea în faţa Consiliului Mondial al Sportului cu Motor luni, 21 septembrie, pentru a răspunde în faţa acuzaţiilor de trucare a accidentului celui de-al doilea pilot al team-ului, Nelson Piquet jr., la Marele Premiu de Formula 1 al statului Singapore, de anul trecut.
Disputată în urmă cu exact un an, respectiva cursă a fost câştigată de liderul echipei, spaniolul Fernando Alonso, care a recuperat foarte mult prin faptul că, în urma accidentului coechipierului său pe pistă a intrat safety car-ul şi astfel toate maşinile s-au regrupat în spatele acestuia.
În cazul în care Renault va fi găsită vinovată – judecata se face pe baza analizei spciliştilor asupra casetelor video şi a declaraţiilor martorilor – atunci echipa franceză riscă să fie exclusă din actuala ediţie a Campionatului Mondial de Formula 1. „Conducătorii echipei au fost chemaţi să răspundă acuzaţiilor încălcării Articolului 151 litera c din Cpdul Sportiv Internaţional, în urma căruia există suspiciuni că echipa a conspirat cu Nelson Piquet jr pentru ca acesta să provoace în mod intenţionat un accident pentru a zădărnici bunul mers al cursei, incident de pe urma căruia celălalt pilot al echipei, Fernando Alonso a avut cel mai mul de câştigat”, se arată în comunicatul de presă al forului internaţional.
La acea cursă, spaniolul plecase de pe poziţia a 15-a a grilei de start, iar echipa sa adoptase o tactică extrem de curioasă, decizînd să alimenteze maşina cu foarte puţin combustibil, o tactică bizară – spun specialiştii – când vrei să recuperezi cât mai mult după start. Suspiciunile au devenit şi mai puternice atunci când Alonso a intrat la boxe pentru alimentare totală în turul 12, iar accidentul lui Piquet jr a survenit după doar alte două tururi. Intrarea pe pistă a safety-car-ului a regrupat maşinile, numai că în acel moment Alonso avea rezervorul plin cât