Piata cosmeticelor din Romania, evaluata anul trecut la 500 mil. euro, va continua sa inregistreze si anul acesta un ritm de crestere de doua cifre, in ciuda contextul economic nefavorabil, considera Martin Schittengruber, director al diviziei de cosmetice din cadrul Henkel Romania.
“Piata cosmeticelor din Romania si-a continuat cresterea de doua cifre si in primul semestru al anului, chiar si in conditiile asa-zisei crize. Vorbim acum de vanzarile inregistrate pe segmentul retail. Toate categoriile raporteaza cresteri ceea ce demonstreaza faptul ca publicul continua sa investeasca in ingrijire personala, chiar daca nu vorbim de sume importante”, a declarat, pentru Wall-Street, Martin Schittengruber (foto).
Potrivit acestuia, afacerile diviziei de cosmetice a Henkel Romania au raportat cresteri peste nivelul pietei, cel mai important avans fiind afisat de categoria produselor nou lansate in prima jumatate a anului.
“Am lansat mai multe produse noi, categorie in care am inregistrat si cele mai importante cresteri. O treime din vanzarile noastre sunt realizate de produse cu o vechime pe piata de mai putin de doi ani. Consumatorii cauta produse noi. Noi le sustinem cu investitii, ne-am majorat bugetele de promovare cu peste 10%. O evolutie buna au avut-o brandurile Palette, Gliss, Schauma, Taft”, explica Schittengruber.
Henkel este lider pe segmentul vopselelor de par si syling, in timp ce pe piata produselor de ingrijire personala se situeaza in top 5 jucatori. In plus, compania este unul dintre cei mai importanti jucatori pe segmentul sampoane si balsamuri.
“Consumul de cosmetice arata potentialul pietei. Comparativ cu alte piete mai mature din Europa de Est, dar in special in comparatie cu Europa de Vest, in functie de categorii, consumul local de cosmetice de aici se situeaza uneori la jumatatea celui inregistrat la nivel european,