Scaderea puterii de cumparare a adus mai multi clienti in magazinele alimentare cu discount, care au prins curaj sa accelereze in criza. Cu planuri pentru 82 de unitati noi, discounterii ating in acest an varful extinderii de la intrarea pe piata, in 2000.
In timp ce lanturile locale de supermarketuri fac planuri de restructurare, iar hipermarketurile reduc viteza de extindere, discounterii anunta accelerarea expansiunii pana la un numar de 82 de unitati noi in acest an, ceea ce ar presupune investitii de peste 100 mil. euro.
Spre comparatie, anul trecut, cand vedetele retailului au fost hipermarketurile, au fost deschise in total 100 de magazine in comertul modern cu bunuri de larg consum. Cresterea suprafetei de vanzare cu 40% si atragerea unor clienti noi in acest an ar putea duce businessul discounterilor la peste 1 mld. euro la finele lui 2009, dupa noua ani de la intrarea primei retele de profil pe piata din Romania. Anul trecut segmentul ajunsese la 676 mil. euro.
Castiga clienti de la alte formate de retail
Rezultatele din primul semestru comunicate de catre doi dintre cei mai mari trei jucatori de pe piata, Penny Market si Profi, indica cresteri de vanzari intre 33-50%, comparativ cu S1 din 2008. "Pentru cel de-al doilea semestru al anului nu sunt semnale contrare din piata pentru discounteri", a afirmat Caius Crisan, directorul general al retelei Profi.
Astfel, daca ritmul de crestere din prima jumatate din an se va mentine si in S2, retailul cu discount ar putea ajunge la un miliard de euro la finele lui 2009, tinand cont si de faptul ca retailerii continua expansiunea in ultimele doua trimestre.
"Este un moment interesant pentru comertul cu discount care inregistreaza cresteri mult peste media pietei. Castigam clienti de la alte formate de retail", a spus Crisan. Operatorul Profi a avut in primul semes