„Buna, sunt Corina si am cont pe Facebook. Buna Corina!". Un ropot de aplauze intampina curajul Corinei de a-si arata dependenta. Urmeaza dezvaluirile. „I-am dat «add» aseara, i-am dat si «like» la una dintre poze si inca nu mi-a raspuns". O lacrima se rostogoleste incet pe obraz. Acesta e momentul in care grupul se ridica in picioare. Relax, log out, shut down.
„Mi-am facut cont de Facebook intr-o vineri, pe 5 februarie", isi aminteste Diana Blinda, managing partner la Hansen Grup (mobila de birou). „Nu pot spune ca sunt dependenta, dar cu siguranta imi foloseste. La inceput m-am inscris, printre altele, pentru a tine legatura cu fiica mea de 19 ani. Nu ne vedem in fiecare zi. Saptamana trecuta, de exemplu, m-a anuntat ca-si vopseste parul. Si a doua zi i-am vazut pozele pe Facebook. Altfel ar fi trebuit sa astept o saptamana ca s-o pot vedea cu noua coafura", explica Blinda. „Apoi, mi-am facut cont si pentru ca ma ajuta sa fiu la curent cu tot felul de evenimente care se intampla in oras. Sunt toate grupate aici, pe acelasi site". Mai in gluma, mai in serios, Blinda spune ca ii place Facebook si pentru ca se poate uita la poze. „Imi place sa urmaresc ce fac prietenii mei, sa le rasfoiesc albumele de fotografii".
Diana Blinda este insa departe de a fi dependenta de retelele de socializare online. Mai degraba eu as intra in aceasta categorie. Mai intai m-am inscris pe hi5, au urmat Facebook, Myspace, retelele de business ca Linkedin si Plaxo si, nu in cele din urma, Twitter. Imi tot spun ca e doar un defect profesional. Sa fiu oare in perioada de negare? Nu, sigur ca nu. „Am contul pe Facebook de mai bine de jumatate de an si l-am deschis pentru ca deja simteam ca exista o a doua lume la care luau parte foarte multi cunoscuti de-ai mei, cu intalniri, cocteiluri, povestiri, poze", spune Sorina Daescu-Topceanu, Junior PR Manager Millenium Communic