Românii imigranţi preferă mărcile mai scumpe. La doar câteva luni de la lansarea Daciei Sandero, italienii au comandat peste 10.000 de automobile. Vânzările de maşini Dacia s-au dublat în 2009 faţă de anul trecut, în Italia. Modelele preferate ale locuitorilor Peninsulei sunt Logan MCV Station Wagon şi Sandero, acestea fiind asemănătoare cu unele automobile italieneşti, dar la preţuri mai mult decât accesibile.
În 2009, Dacia s-a clasat printre cele mai vândute 20 de mărci din Peninsulă. Cucerind 1% din piaţa italiană de automobile, maşina fabricată la Mioveni a depăşit mărci ca Honda şi Skoda, pentru că este printre cele mai ieftine la categoria sa.
La început, au existat suspiciuni
Davide Girotto, dealer Renault în Torino, recunoaşte că a fost surprins de explozia vânzărilor înregistrate de ultima achiziţie a producătorului francez de automobile: „La început, când singurul model era Logan Berlină, vindeam una, maximum două maşini pe lună. Nici noi nu eram prea convinşi de calitatea maşinilor, mai ales din punct de vedere estetic”.
Mulţi clienţi italieni considerau că aspectul maşinii, nu foarte atrăgător şi departe de standardele de frumuseţe, însemna implicit şi o calitate proastă a automobilului.
Noile modele, Logan MCV Station Wagon şi Sandero, au revoluţionat însă situaţia vânzărilor care au înregistrat o creştere neaşteptată. „Am ajuns la mai mult de 25 de autoturisme pe lună, iar cumpărătorii aşteptau chiar şi opt luni pentru livrare”, povesteşte Girotto. Aceleaşi creşteri mari s-au înregistrat la toţi cei 65 de parteneri Dacia autorizaţi din Peninsulă.
Giovanni Grasso (45 de ani), din Palermo, explică de ce şi-a cumpărat un Logan MCV: „Seamănă foarte mult cu maşinile de familie clasice, este rezistentă, încăpătoare şi mai ales costă jumătate faţă de surorile ei mai cunoscut