Operatorul aerian naţional Tarom a raportat o scădere cu 14,2% a numărul de pasageri transportaţi în primul semestru al anului. Compania dă vina pe diminuarea turismului de business. În primele şase luni ale anului, Tarom a transportat 765.000 de pasageri, în condiţiile în care, în prima jumătate din 2008 compania a înregistrat peste 901.500 de pasageri. Astfel, compania a pierdut în şase luni 136.500 de pasageri. Numărul de pasageri transportaţi a fost şi sub estimări
Operatorul aerian naţional Tarom a raportat o scădere cu 14,2% a numărul de pasageri transportaţi în primul semestru al anului. Compania dă vina pe diminuarea turismului de business.
În primele şase luni ale anului, Tarom a transportat 765.000 de pasageri, în condiţiile în care, în prima jumătate din 2008 compania a înregistrat peste 901.500 de pasageri. Astfel, compania a pierdut în şase luni 136.500 de pasageri.
Numărul de pasageri transportaţi a fost şi sub estimările companiei. „La fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli, efectuat la finele anului 2008, Tarom a avut în vedere realizarea unui număr de 990.000 de pasageri pentru primul semestru al anului 2009”, se arată în comunicatul remis redacţiei capital.ro.
În acelaşi timp, Tarom a raportat pentru primele şase luni din 2009 o pierdere de 44,74 milioane de lei (11 milioane de euro). Pierderea estimată prin bugetul de venituri şi cheltuieli a fost de 8,65 milioane RON.
Gradul de ocupare a fost, de asemenea, în scădere cu 11,7%, şi a ajuns la 50,33%. În aceeaşi perioadă din 2008, gradul de ocupare a fost de 62 procente.
Numărul de curse realizate de Tarom în perioada amintită a fost mai mic cu 9,7%.
Investiţiile străine mai puţine, principalul factor al scăderii
Potrivit companiei, între factorii care au condus la aceste efecte, un rol major îl joacă şi scăderea volumului de investiţii străi