Una dintre marile probleme ale întreprinzătorilor care vor să-şi lanseze propria afacere este investiţia iniţială. O soluţie în acest sens este business-ul de tip MLM. Chiar dacă necesită sume iniţiale foarte mici, aceste afaceri trebuie privite cu prudenţă.
În situaţia actuală, în care oamenii sunt atenţi la cheltuielile făcute, pentru cei mai mulţi întreprinzători, banii necesari investiţiei iniţiale într-o afacere sunt o mare problemă. O soluţie în acest caz o reprezintă afacerile de tip MLM (Multi Level Marketing) sau aşa-numitul Network Marketing (marketing în reţea). „Marketingul obişnuit are următoarea schemă: marfa ajunge de la producător la consumator printr-un lanţ de distribuitori, care adaugă fiecare câte un comision la preţul ei, astfel încât costul de vânzare creşte cumulativ. În sistemul MLM, marfa se distribuie spre cumpărători printr-o reţea de distribuitori, cu structură arborescentă, în expansiune (fiecare distribuitor promovează marfa, găseşte cumpărători şi recrutează alţi distribuitori pe care şi-i afiliază, extinzând reţeaua)“, explică www.geocities.com.
Avantaje
Un mare avantaj al acestui tip de business este că elimină lanţul de intermediari (importator, angrosist, distribuitor regional, distribuitor local, transportatori) şi costurile adiţionale desfăşurării unei afaceri clasice (depozitarea, salariile vânzătorilor). Drept urmare, preţul mărfii este acelaşi la orice nivel din reţeaua de distribuţie, iar afacerea se dezvoltă rapid şi eficient. Şi asta, cu o investiţie minimă (în produse şi, uneori, o taxă de intrare) şi cu câştig dublu. „Fiecare distribuitor câştigă din comisionul tranzacţiilor sale, dar şi dintr-o parte din comisionul tranzacţiilor efectuate de distribuitorii afiliaţi până la un anumit nivel mai jos decât el sau chiar până la baza structurii“, precizează specialiştii. Mai mult decât atât, di