Autoritatea de supraveghere a pieţei financiar-bancare din Marea Britanie a primit în ultimii trei ani peste 9 milioane de plângeri de la clineţii nemulţumiţi de serviciile oferite bănci, informează Times.
De la an la, nivelul de insatisfacţie al clienţilor creşte. Astfel, în a doua jumătate a anului 2008, procentul clienţilor nemulţumiţi a sporit cu 5,8%, faţă de aceeaşi perioadă din 2005.
Practic, în intervalul 2005-2008, instituţia a primit mai mult de 8.000 de plângeri zilnic, de la clienţii băncilor, companiilor de asigurări sau ai dezvoltatorilor imobiliari.
Cele mai multe sesizări înregistrate în ultimii trei ani au fost făcute de persoanele care au un cont curent deschis la o bancă, peste 3,5 milioane, potrivit Times.
Mărul discordiei
Între cel mai des semnalate nereguli se numără şi întârzierile în soluţionarea problemelor clienţilor, probleme legate de plăţi, sfaturile incorecte primite de la ofiţerii bancari sau suprataxarea unor servicii.
În ceea ce piveşte soluţionarea plângerilor, în 40% din cazuri Autoritatea a dat câştig de cauză clienţilor. Ponderea clienţilor nemulţumiţi de companiile de asigurări, care au primit răspuns favorabil la plângerile făcute, este de 45%, în vreme ce doar 38% din clienţii băncilor au fost în aceeaşi situaţie.
În cazul a 53% dintre sesizările referitoare la societăţile de construcţii, i s-a dat dreptate clientului, în vreme ce doar 35% din clienţii nemulţumiţi ai firmelor de brokeraj au primit răspunsuri favorabile de la autorităţi.
CITIŢI ŞI:
Rău-platnicii se simt stresaţi de bănci
CE DREPTURI AVEŢI: Taxă pentru o cartelă gratuită
CE DREPTURI AVEŢI: „N-am primit bon la casa de schimb”