Pasagerii care au apucat să cumpere bilete la compania falimentară riscă să piardă definitiv banii. Recuperarea sumelor cheltuite cu biletele SkyEurope, pentru cursele neefectuate din cauza falimentului companiei aeriene, se face pe căi întortocheate. Pasagerii care au plătit biletele de avion prin intermediul cardurilor de debit sau de credit par a fi cei mai acoperiţi. Potrivit purtătorului de cuvânt al filialei austriece a SkyEurope, Ronald Schranz, majoritatea clienţilor operatorului slovac low-cost şi-au rezervat transportul prin card. Teoretic, aceştia îşi pot recupera banii de la băncile emitente în baza unor reglementări internaţionale în vigoare.
Refuzul la plată, la înţelegere cu banca
O modalitate frecventă de intrare în posesia banilor este metoda „refuzului la plată“. Contactaţi reprezentanţii băncii emitente a cardului respectiv, explicaţi-le situaţia şi întrebaţi-i care sunt modalităţile de a face „refuz la plată“.
Banca ar putea solicita o confirmare că SkyEurope şi-a anulat toate zborurile. În acest caz, puteţi folosi comunicatul de presă emis de operator, publicat pe pagina proprie de web. Instituţia de credit ar mai putea cere biletul de avion cumpărat şi chitanţa pentru efectuarea plăţii online.
În cazul în care aţi călătorit deja cu o altă companie, puteţi păstra biletul şi boarding pass-ul aferente acestui zbor.
Numerarul nu se returnează
Lucrurile devin mult mai complicate, însă, dacă aţi făcut plata la o agenţie de turism sau la un alt site decât cel al companiei. Potrivit lui Ronald Schranz, clienţii aflaţi în această situaţie îşi pot recupera banii printr-o cerere, trimisă printr-o scrisoare recomandată, cu o confirmare de primire. Includeţi în scrisoare, pe lângă cererea propriu-zisă, biletul de avion şi chitanţa plăţii făcute.
Dacă aţi cum