Lungmetrajul sau de debut, „Francesca”, a fost prezentat in deschiderea sectiunii Orizzonti a Festivalului de la Venetia, starnind reactiile asteptate de autorul sau, care a plecat de la cazul Mailat pentru a vorbi despre emigratie. Titlul filmului vine, de altfel, de la ocrotitoarea emigrantilor, Francesca Cabrini, primul cetatean american canonizat de Biserica Catolica. Bobby Paunescu (a carui zi de nastere e chiar azi, 4 septembrie), declara pentru HotNews.ro ca majoritatea romanilor care au plecat in Italia in ultimii cinci ani nu stiu exact de ce au plecat.
Ce parere ai despre reactiile pe care filmul tau incepe sa le aiba in Italia?
Eu n-am vrut sa critic pe nimeni. Am incercat sa fac un film pe cat posibil onest. N-am incercat sa fac romanii buni si italienii rai, si nici invers. „Francesca” nu e un film numai despre emigratie sau numai despre scandalurile dintre Italia si Romania. Am vrut sa fac un film in care sa arat societatea din Romania, lipsita de orice puncte de referinta, dar in care sa vorbesc si despre Italia care de vreo 30 de ani incoace a devenit o tara de destinatie pentru emigranti, dupa ce la inceput fusese o tara de plecare spre America, Elvetia sau Germania.
- Scris si regizat de Bobby Paunescu
- Imaginea ii apartine lui Andrei Butica
- Distributie: Monica Birladeanu, Doru Boguta, Luminita Gheorghiu, Teo Corban, Doru Ana, Mihai Dorobantu si Dana Dogaru. Francesca Italienii au trait si ei umilinta pe care noi o traim acum. In anii 50, in Elvetia si in Germania existau restaurante unde era afisat anuntul „Accesul cainilor si italienilor interzis”. Eu nu incerc sa zic ca asa fac acum italienii cu romanii, ci ca si noi o sa avem probleme in 20 de ani, cand o sa devenim tara de destinatie pentru emigranti. Italienii au nevoie de timp, nu sunt ca francezii sau ca englezii, pentru care primirea emigrantilor n