O scenă impresionantă, care de sus, de pe Tâmpa, aduce cu o navă cosmică, un ocean de lumini, care nu poate fi trecut uşor cu vederea nici de marţieni, o sonorizare cristal, care a redat fidel fiecare notă falsă, şi o orchestră cu un dirijor magic au făcut ca prima seară de "Cerbul de Aur" să fie un succes.
Un american, pe numele său Anthony Robbins, spunea că "succesul înseamnă să faci ce vrei, când vrei, unde vrei, cu cine vrei, cât vrei". Aşa s-a întâmplat la Festivalul internaţional de la Braşov cu regizorul Petre Năstase (om al muncii pe domeniul lui Adrian Sârbu). A făcut ce-a vrut, pentru că a avut cu ce şi cu cine, pentru doar 8.000 de euro. A avut în spate o echipă care l-a ajutat să realizeze una dintre cele mai frumoase seri de "Cerb" din istoria acestui festival.
ŞARPE, FII PE FAZĂ!
Am fost martorii unui miracol: am văzut că TVR-ul poate lucra şi în echipă. Aşa cum spunea Oscar Wilde, munca este refugiul oamenilor care nu au ceva mai bun de făcut. "Dacă încep bine, o să termin şi mai bine" - a declarat Petre Năstase înainte de începerea spectacolului.
Am fost curioasă să văd cum se "taie" şi se "lipeşte" imaginea pentru a se fabrica un festival pe micul ecran. Am primit permisiunea regizorului de a sta lângă el, în Carul 6 al Televiziunii Române. "Operatorii la cadru - spunea regizorul. Sergiu, stinge lumina de pe scenă. Stinge tot! Baletul în poză! N-am nici un cadru făcut. Sunteţi cu toţii la gară! Hai, mai avem un minut şi 30 de secunde... Baftă băieţi!"
Şi a început nebunia furtunii! "Camera 2, acum! Macaraua să plece! Şarpe, fii pe fază! Acum taie! Vreau viori! Să plece jeturile! Cruce camera 2 cu 7! Arde-l!" Multă adrenalină! O oră şi jumătate, cât am stat în Car, am avut senzaţia că am escaladat de zece ori Vârful Omul. A fost o experienţă unică.
De 35 de ani, semnalul de deschid