YouTube, cel mai vizitat site din lume cu continut video, negociaza cu studiourile de la Hollywood pentru a lansa un serviciu online de inchiriere filme, scrie publicatia Bloomberg.
Sony Pictures Entertainment si Lions Gate Entertainment poarta discutii cu YouTube in legatura cu oferirea de noi lansari, au declarat persoane apropiate situatiei. De asemenea, cele doua surse au declarat ca discutiile se afla deocamdata in stadiul preliminar.
YouTube, care cuprinde un numar foarte mare de clipuri postate de utilizatori, a adaugat productii profesioniste pentru a atrage mai multe companii de publicitate. Compania a acceptat in urma cu o luna sa integreze programe ale posturilor CNN, Cartoon Network si Adult Swim, adaugand un plus filmelor vechi si clipurilor sponsorizate din programele de televiziune.
"Google incearca sa gaseasca modalitati de a monetiza mai bine acest segment", a declarat Andy Miedler, un analist Edward Jones & Co.
Chris Dale, purtatorul de cuvant al YouTube, a refuzat sa comenteze "zvonurile sau speculatiile".
"Speram sa extindem in mai multe sensuri relatii cu studiourile de film prin care sa oferim cele mai bune programe comunitatii noastre de utilizatori", a declarat Dale, fara a face precizari. Wall Street Journal a anuntat ca in aceste discutii ar putea fi implicata si compania Warner Bros.
Lions Gate este interesata de modalitatile de vanzarea online a show-urilor televizare si a filmelor, a declarat recent intr-un interviu Peter Wilkes, purtatorul de cuvant al companiei.
Anul trecut, studioul de filme a vandut doua milioane de descarcari ale programului de televiziune "Mad Men" prin iTunes magazinul online detinut de Apple, a declarat Wilkes
"Mereu exploram alternative de a monetiza continutul nostru in spatiul online", a declarat Wilkes.
Serviciul YouTube ar putea concura cu cele ale Ama