La aproape un an după ce şi-a sărbătorit, la Bucureşti, împlinirea a 74 de ani, Loenard Cohen a decis să se întoarcă în faţa publicului român, cu un spectacol care a avut loc, aseară, pe staionul Iolanda Balaş Soter din Capitală. Sursa: Cosmin Marinescu
Contrar obiceiului încetăţenit atunci când ne vizitează staruri internaţionale, artistul canadian a urcat pe scenă chiar la ora anunţată, opt fix, şi şi-a început, brusc, show-ul, cu piesa „Dance Me To The End Of Love”. În acelaşi costum cu care şi-a cucerit publicul şi data trecută, ţinută care a devenit emblemă a acestui turneu, „înaltul poet al melancoliei” şi-a făcut încălzirea cu piese care aveau să-i aducă, deîndată, dragostea publicului: „The Future” şi „Ain’t No Cure For Love”, după care s-a adresat pentru prima oară celor câteva mii de oameni care au venit să-l vadă, mulţi dintre ei ei ajunşi la concertul său pentru a doua oară.
„Îţi mulţumesc, România. Îţi mulţumesc, Bucureşti. E o mare onoare să fiu aici, alături de voi. În seara aceasta vă vom arăta tot ceea ce putem”, a spus Leonard Cohen, înainte de altă piesă îndrăgită, „Bird on The Wire”, al cărei început a fost primit de cei prezenţi cu aplauze. De altfel, primele acorduri ale fiecăreia dintre piesele mai cunoscute au fost salutate de public cu ropote de aplauze. Noaptea s-a lăsat peste stadionul Iolanda Balaş, umplut aproa pe în întregime, schimbând crepusculul cu întunericul pe acordurile piesei „Everybody Knows”.
Vocea lui Cohen, cu un timbru la fel de vibrant ca în înregistrările din anii ‚70, se auzea excelent din oricare colţ al stadionului. Suna aşa cum îl ştiam. Solo- urile de instrumentişti care au punctat fiecare piesă, printre care şi cel al muzicianului Javier Mas, la chitara bandurria, au fost primite, de fiecare dată, cu aplauze de public. Versiunea andaluză a chitaristului Mas, un artist din Barcelon