În 2006, când cu surle şi trâmbiţe era anunţată intrarea în vigoare a unui nou Cod Rutier - mult mai exigent, cu puncte de amendă şi de penalizare - specialiştii preconizau vremuri mai bune pentru peisajul rutier românesc. Minunea a durat nu trei zile, ci aproape trei luni, după care şoferii şi pietonii au revenit la "bunele" lor obiceiuri.
Astăzi, la trei ani de la intrarea în vigoare a acestuia, constatăm că legile rutiere sunt pur şi simplu călcate în picioare. Atenţie însă! Cei care obişnuiesc să le tragă la măsea înainte să urce la volan şi cei care au patima vitezei vor avea parte de noi surprize rutiere. Accidente pe bandă rulandă, haos în trafic, înjurături, necunoaşterea legislaţiei rutiere, dezinteresul faţă de plata amenzilor, lipsa infrastructurii.
Toate acestea - picătură cu picătură - au dus la un adevărat dezastru rutier pe şoselele din ţara noastră. Familii întregi şi-au pierdut viaţa în accidente de circulaţie, iar şmecherii cu maşini ultimul răcnet au transformat şoselele în adevărate piste pentru curse. Fără ca nimeni să-i tragă la răspundere, căci după constatările de rigoare cazul s-a pierdut pe undeva printre alte sute de dosare rămase nerezolvate. Alarmaţi de realităţile tragice de pe drumurile din România, oficialii Poliţiei Rutiere s-au gândit la câteva propuneri de schimbări rutiere, care urmează să fie analizate în Comisia de Specialitate.
FĂRĂ ALCOOL LA BORD!
Reducerea limitei de alcoolemie la volan, de la 0,80 g/ litru alcool pur în sânge la 0,65 g/ litru pur în sânge. Asta înseamnă că şoferii prinşi la volan cu o astfel de alcoolemie se vor alege cu dosar penal. "Alcoolul reprezintă o mare problemă şi în acelaşi timp o cauză a producerii celor mai multe accidente rutiere. Este nevoie de o mai mare severitate pentru disciplinarea conducătorilor auto. Problema rutieră nu este însă numai a noas