Duşan Wilms, directorul general al Metro Cash&Carry România, a revenit la începutul verii la conducerea companiei de retail după mai mulţi ani petrecuţi în funcţii de conducere ale grupului german de retail. Wilms, care a mai condus Metro România în perioada 1998-2005, a fost primul manager din retail care a mizat pe expansiunea reţelei de magazine la scară naţională, fapt care a menţinut Metro în poziţia de lider al companiilor de retail. Wilms vorbeşte pe capital.ro despr
Duşan Wilms, directorul general al Metro Cash&Carry România, a revenit la începutul verii la conducerea companiei de retail după mai mulţi ani petrecuţi în funcţii de conducere ale grupului german de retail. Wilms, care a mai condus Metro România în perioada 1998-2005, a fost primul manager din retail care a mizat pe expansiunea reţelei de magazine la scară naţională, fapt care a menţinut Metro în poziţia de lider al companiilor de retail. Wilms vorbeşte pe capital.ro despre modul în care scăderea consumului din acest an reprezintă reversul excesului stimulat de creditare din ultimii ani, despre care sunt oportunităţile în retail din această perioadă şi despre cum am putea avea produse mai ieftine în magazine.
capital.ro: Cum a evoluat retailului românesc de când aţi plecat din ţară, în 2005, şi până în prezent?
Duşan Wilms: În primul rând, a fost o piaţă supraîncălzită. A fost creat un consum în exces prin sistemul financiar pus în aplicare din 2004-2005 şi până în 2008. Prin acest sistem a fost posibilă crearea de capital în favoarea unor speculanţi din domeniul imobiliar, precum şi accesul la produse creditate cu buletinul, de orice formă, care au determinat un boom foarte mare în consum.
Pe de altă parte, clientul a devenit mai sofisticat, mai specializat, restaurantele şi-au diversificat domeniul de activitate, s-au specializat tot mai mult pe specificul etnic, au a