Zeci de mii de români au scăpat de drumuri inutile şi de luni de aşteptare pentru rezolvarea problemelor lor. Răspunsul poliţiei a venit prompt pe messenger. Sursa: Vlad Stănescu
„Bună ziua, sunt Alexandra şi aş vrea să ştiu unde pot reclama un furt de identitate. Lucrez la o companie multinaţională şi am în lista de messenger id-urile a aproape 300 de clienţi. Mi-a fost «spart» messengerul, iar cel care a făcut asta a trimis mesaje false către toţi clienţii. Vă rog să mă ajutaţi.” Aşa sună unul dintre mesajele primite de „poliţiştii de la Capitală”, care, de aproape o lună, au o nouă ocupaţie: discută pe mess cu cetăţeanul.
Şi în acest caz ca, de altfel, în toate cele aproape 100.000 de mesaje „contabilizate” până acum, răspunsul poliţistei tinere, drăguţe şi blonde (la propriu...) din faţa computerului vine prompt: „Trebuie să vă adresaţi Inspectoratului General al Poliţiei, la numărul de telefon...”.
Alexandra se declară extrem de mulţumită că a aflat unde poate depune o plângere, astfel că urarea „O zi minunată” adresată poliţistei este însoţită de un emoticon care o îmbrăţişează călduros.
Şi mesajele continuă să curgă. Aproximativ 1.500 pe zi. Toate sunt extrem de serioase, fără înjurături, fără cereri aberante. Oamenii sunt mulţumiţi că scapă astfel de o sumedenie de drumuri inutile pe care ar trebui să le facă de la o unitate de poliţie la alta pentru a depune o plângere sau la ghişeele serviciilor comunitare pentru a-şi obţine documente de identitate, permise de conducere sau documente de înmatriculare a vehiculelor.
De altfel, prima în topul celor mai frecvente întrebări este: „Îmi expiră cartea de identitate la sfârşitul acestei luni şi doresc să o schimb înainte de data expirării. Unde trebuie să mă prezint pentru asta?”, urmată de „Unde trebuie să mă adresez pentru a-mi schimba paşaportul?”