Spre deosebire de statisticile anterioare, ultimele cifre publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor indică o serie de tendinţe interesante ale pieţei cotidienelor.
Dacă, până acum, noutăţile se refereau la creşterea tabloidelor, segment pe care evoluează „Click!”, „Cancan” şi “Libertatea”, la capitolul “medii pe primele şase luni ale lui 2009” avem în primul rând parte de o schimbare a liderului tradiţional. “Libertatea”, titlu Ringier, pierde în faţa lui “Click!”, ziarul realizat de cea mai mare parte din fosta echipă a primului cotidian, din februarie şi până în iunie, după un ianuarie mai bun pentru acesta.
Ca medii, “Click!” (Adevărul Holding) are aproximativ 213 mii exemplare vândute pe zi, faţă de cele 195 de mii ale “Libertăţii”. “Click!” a beneficiat de investiţii puternice în marketing, la fel ca şi celălalt ziar deţinut de Adevărul Holding (Dinu Patriciu), “Adevărul”, care depăşeşte în intervalul aprilie-iulie “Cancan”, cel de-al treilea tabloid de pe piaţă. De unde şi o medie mai bună pe primele şase luni, 97 de mii de exemplare vândute faţă de 91 de mii pentru “Cancan”. “Jurnalul Naţional”, cotidianul familiei Voiculescu, este mult în spate, cu 64 de mii de exemplare, ca şi “Gazeta Sporturilor”; aceasta însă s-a desprins decisiv de rivalul “ProSport” (67 de mii faţă de 41 de mii). Nu demult, în România exista un singur tabloid puternic, “Libertatea”, urmat în ierarhie de cotidienele de sport, “Jurnalul Naţional” şi “Evenimentul zilei”. Fizionomia pieţei s-a schimbat fundamental mai ales ca urmare a investiţiilor lui Dinu Patriciu.
Deţinător a două locuri (din trei) pe podiumul presei, cu “Click!” şi “Adevărul”, Patriciu şi general managerul său Răzvan Corneţeanu au investit cel puţin 13 milioane în operaţiunile Adevărul Holding, anul trecut: această sumă figurează în bilanţul de la Ministerul Finanţelor Publice