Duşan Wilms, directorul Metro Cash&Carry România, spune că nu avem încă un comerţ modern şi că, în România, a fost creat un consum în exces. Sursa: Capital
Wilms vorbeşte, într-un interviu exclusiv acordat Capital Online, despre modul în care scăderea consumului din acest an reprezintă reversul excesului stimulat de creditare din ultimii ani, despre care sunt oportunităţile în retail din această perioadă şi cum am putea avea produse mai ieftine în magazine.
După mai mulţi ani petrecuţi în funcţii de conducere a grupului german de retail, Duşan Wilms, directorul general al Metro Cash&Carry România, a revenit la începutul verii la conducerea companiei de retail. Wilms, care a mai condus Metro România în perioada 1998-2005, a fost primul manager din retail care a mizat pe expansiunea reţelei de magazine la scară naţională, fapt care a menţinut Metro în poziţia de lider al companiilor din domeniu.
Despre modul în care scăderea consumului din acest an reprezintă reversul excesului stimulat de creditare din ultimii ani, despre care sunt oportunităţile în retail din această perioadă şi cum am putea avea produse mai ieftine în magazine aflaţi din interviul cu şeful Metro.
„Capital”: Ce puteţi spune despre evoluţi a retailului românesc de când aţi plecat din ţară, în 2005, şi până în prezent?
Duşan Wilms:În primul rând, a fost o piaţă supraîncălzită. A fost creat un consum în exces prin sistemul financiar pus în aplicare începând cu 2004-2005 şi până în 2008. Prin acest sistem a fost posibilă crearea de capital în favoarea unor speculanţi din domeniul imobiliar, precum şi accesul la produse creditate cu buletinul, de orice formă, care au determinat un boom foarte mare în consum. Pe de altă parte, clientul a devenit mai sofisticat, mai specializat, restaurantele şi-au diversificat domeniul de activitate, s-au specializ