Turcia urmăreşte să creeze o nouă nişă în piaţa globală a modei prin promovarea unei generaţii dinamice de tineri designeri şi să facă din Istanbul una dintre capitalele modei. Cu o reputaţie solidă pentru textile şi producţia de confecţii pentru mari mărci internaţionale ca Gap şi Dolce & Gabbana, cea mai bună strategie a acestei ţări pentru a face faţă concurenţei din partea Chinei şi Orientului Îndepărtat este creativitatea. „Scopul nostru este să facem din Istanbul una dintre primele cinci capitale ale modei, alături de Paris, Milano, New York şi Londra”, a declarat pentru AFP Hikmet Tanriverdi, noul preşedinte al ITKIB, o organizaţie a atelierelor şi a designerilor de modă. Tanriverdi a fost principalul organizator al Zilelor Modei de la Istanbul, eveniment ce a avut loc la sfârşitul lui august şi a prezentat pentru prima dată designeri şi mărci naţionale presei şi cumpărătorilor internaţionali.
Exporturi către Europa
Iniţiativa s-a bucurat de un sprijin entuziast din partea guvernului, care a avut motive bune să finanţeze evenimentul: 55% din exporturile Turciei sunt către Europa, din care 82% vin din sectorul îmbrăcăminte. Ministrul Comerţului Exterior, Zafer Caglayan, a spus că Turcia este deja „o destinaţie pentru îmbrăcămintea de bună calitate”, dar trebuie să dezvolte mărci puternice pentru a fi recunoscută. În opinia sa, concurenţa din partea Chinei nu este o ameninţare.
De aceeaşi părere e şi Odile Baudelaire, o agentă din Paris care sfătuieşte cumpărătorii de la magazinele din SUA sau Australia: „Preţul este puţin mai mare în Turcia decât în China, dar creativitatea, designul şi ţesăturile sunt mult mai bune.” Michael Bonzom, un specialist în trenduri de la agenţia NellyRodi, spune că unul dintre atuurile Turciei este că are reputaţia de a respecta deadline-urile de producţie şi de livrare.
Părer