Investiţii de 29 milioane de euro, în ultimii 15 ani, ca şi contractele individuale, au menţinut clienţii. Urmează o altă iarnă grea, sumele de încasat fiind echivalente celor pe care Energomur le are la facturile de gaz. La ora actuală există circa 26.000 de consumatori târgumureşeni aflaţi în contract cu furnizorul de termie Energomur SA, în condiţiile în care cu 15 ani în urmă erau 38.000 de apartamente în sistem. Potrivit directorului Tiberiu Pop, Energomur a reuşit să-şi păstreze atât de mulţi clienţi prin programul investiţional de 29 milioane de euro derulat în ultimii 15 ani, prin modernizările făcute, prin oferta de distribuţie orizontală şi prin contractele individuale realizate cu cetăţenii.
„Noi nu comparăm cu alte zone unde nu există surse directe de gaz metan, ci cu oraşe precum Bistriţa, Sibiu sau Alba Iulia, unde oamenii s-au debranşat în totalitate de la sistemul centralizat”, a firmat Tiberiu Pop.
Debranşări pentru săraci
Din circa 2000 de blocuri existente în Târgu Mureş au rămas la sistemul centralizat cam 1700. Dar, în 130 din acestea există 2-3 apartamente, izolate, care au mai rămas branşate. Ca atare, din acest an, potrivit unei hotărâri de consiliu local, Primăria împreună cu Energomurul au luat iniţiativa de a le debranşa, din cauză că proprietarii nu şi-au putut permite o centrală termică individuală.
„În aceste blocuri, alimentarea acestr clienţi izolaţilor este aproape imposibilă, din cauza costurilor ridicate, mai ales în perioada aceasta de criză. E ca şi când ai pune o linie de autobuz pentru trei oameni, şi te miri că dai faliment”, a exemplificat Tiberiu Pop, care a adăugat că cei aflaţi în imposibilitatea de a-şi asigura în continuare încălzirea vor fi ajutaţi prin servicile sociale abilitate.
Directorul Energomur a arătat că în ultimele două săptămâni deja 50 de