Trei muzee din Capitală - Muzeul Ţăranului Român, Muzeul Naţional "Grigore Antipa" şi Muzeul Naţional de Geologie - participă la un proiect de marketing cultural al Fundaţieie Artex, prin care se urmăreşte crearea şi comercializarea de suveniruri, în cele trei instituţii.
Proiectul "Marketing cultural - o nouă abordare a valorificării patrimoniului muzeal", iniţiat de Fundaţia Culturală Artex şi finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, propune o soluţie de finanţare pentru cele trei instituţii - creearea de suveniruri pentru magazinele lor, în concordanţă cu tematica muzeului şi cu preferinţele publicului.
În acest sens, trei tineri artişti vor prezenta machetele celor unsprezece obiecte realizate pentru fiecare muzeu, luni, de la ora 10.00, la Orange Concept Store din Calea Victoriei nr. 42, urmând ca reprezentanţii muzeelor să selecteze o parte dintre ele şi să identifice sursele financiare pentru producerea şi punerea lor în vânzare.
Proiectul a mai dezvoltat un studiu de marketing în care au fost analizate: publicul ţintă al magazinelor muzeelor, preferințele acestuia, obiectivele muzeului în ceea ce priveşte obiectele puse în vânzare la magazinele proprii etc.
Pe baza studiului şi în urma discuţiilor cu responsabilii de relaţii publice ai muzeelor, artiştii Irina Anghel, Bogdan Herăscu şi Bogdan Ioniţă au realizat 33 de desene pentru tot atâtea suveniruri. Acestea sunt adresate atât copiilor (publicul majoritar al Muzeului Antipa şi al Muzeului de Geologie) cât şi adulţilor.
De la brelocuri, agende, bentiţe de păr, până la truse pentru micii exploratori sau bijuterii din pietre preţioase, suvenirurile creeate au rol educativ, estetic sau de utilitate casnică sau vestimentară.
Fundaţia Culturală Artex, înfiinţată în august 2007, crede într-o abordare originală a dezvoltării cul